Pagina's

vrijdag 22 juli 2011

No-buy 2 weken

Het is weer eens zover, ik ga op een no-buy. Een maand is in de vakantie gewoon te veel, dus kies ik voor 2 weken, wat al heel moeilijk gaat worden. Ik begin morgen, 23 juli, en ik mag zaterdag 6 augustus weer lekker geld uitgeven (niet te veel natuurlijk)

Tumblr_lmu9iohqfw1qi2q1so1_r1_500_large

Lees verder voor de reden van mijn no-buy en mijn regels!



Ongeveer een week geleden kreeg ik van mijn lieve vader 200 euro. Ja, 200 euro, echt heel veel! Ik besloot 100 euro te sparen voor mijn vakantie in Frankrijk met Sara. Mijn paps beloofde me dat ik voor mijn vakantie nog wat geld zou krijgen (en nee, ik ben geen rijk verwend meisje, waarschijnlijk krijg ik dit allemaal omdat mijn vader zich schuldig voelt dat hij nu al ongeveer een half jaar in Iran zit en ik hem verschrikkelijk mis)
De andere 100 euro was bedoeld om de hele zomervakantie op te maken, zodat ik lekker kon doen wat ik wilde en niet zo zuinig hoefde te zijn. Nou, over zuinig zijn hoefde ik me geen zorgen te maken. In één week heb ik ongeveer €70 opgemaakt, en nu mijn 'vakantiegeld' al bijna op is vind ik het te ver gaan.

De komende twee weken (23 juli t/m 5 augustus) geef ik geen geld meer uit aan kleding, make-up en accessoires. Ik probeer ook niets uit te geven aan eten en drinken, maar uitzonderingen zijn mogelijk.
Hier zijn de regels:

Waar ik geen geld aan uit mag geven:
- Kleding (incl. schoenen en accessoires)
- Make-up (incl. huidverzorgingsproducten en nagellak)
- Sieraden
- Alle andere dingen (films, boeken, leuke spulletjes) die ik wil kopen
- Treinkaartje naar Amsterdam om te shoppen (want 1. Een retourtje kost 8 euro en 2. Ik kan toch niet shoppen)

Waar ik wel geld aan uit mag geven:
- Eten en drinken, maar zo min mogelijk
- Activiteiten (ik bedoel gewoon leuke dingen doen met vrienden), maar ook zo min mogelijk
- UITZONDERING! Ik heb Sara al heeel lang laten wachten op een ELF bestelling, dus mag ik daar kwasten (7 kwasten van de €1 lijn, de dagelijkse kwast cleanser (niet ook de shampoo), de stipple brush en kabuki-kwast uit de Studio lijn en de €1 wimperkrultang) bestellen, met verzendkosten voor €23,50)
- Kadootjes, al is er volgens mij tussen 23 juli en 5 augustus niemand jarig....

Verder heb ik nog een toevoeging aan mijn no-buy: Ik mag de hele vakantie niets van MAC kopen! En het liefst dus ook de winkel niet in, want zodra ik er eenmaal ben...

Ik denk niet dat jullie dit heel interessant vonden, maar zodra ik het op mijn blog plaats heb ik toch meer motivatie. Over 2 weken kan ik trots op mijn blog zetten dat ik het heb gehaald, maar als ik zwicht zal ik eerlijk moeten toegeven dat ik heb gefaald... wens me succes!

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...