Pagina's

dinsdag 19 juli 2011

EOTD - Beautiful Green

Jullie zagen deze look al voorbij komen in de review van mijn nieuwe Too Faced Shadow Insurance, maar hier zijn dan eindelijk de goede foto's.
Vrijdag heb ik weer even leuk met make-up geexperimenteerd. Ik had zin in een shimmery groene look, en begon een beetje uit te proberen. Het resultaat vind ik heel mooi geworden, dus wilde ik de look met jullie delen.


Ik maakte de look met het 88 shimmer palette van mijn moeder en mijn Sleek Original palette. De look bestaat uit slechts twee kleuren, ik wilde het simpel houden. Ik bracht een donkergroene kleur aan op mijn gehele ooglid tot in de crease en iets daarboven. Toen bracht ik daar over heen in mijn crease en daarboven een matte zwarte kleur uit het Sleek palette aan. Dit maakte de groene kleur donkerder. Ik heb het zwart uitgeblend zodat het vloeiend overloopt. Daarna gebruikte ik een highlighter uit het Sleek palette voor mijn wenkbrauwbot en binnenste ooghoek. Onder mijn oog droeg ik de groene en zwarte kleur.


Ik maakte de look af met een winged eyeliner, maar ik liet de wing anders lopen dan normaal. Hij begint wat lager dan normaal en loopt ook wat langer door. Ik vind het een leuke afwisseling, maar als ik alleen eyeliner ga dragen heb ik toch liever een subtielere wing.

De look is, als je alleen naar de oogschaduw kijkt, best draagbaar, al is hij wat donker voor overdag. De eyeliner en het oogpotlood maken hem echter nog wat donkerder, waardoor het een echte avondlook is.
 Met mijn oog open komt er een klein randje oogschaduw bovenuit, maar in mijn buitenste ooghoek zit meer oogschaduw én een winged eyeliner.


De foto's zijn niet supergoed belicht, ik vind de kleuren een beetje te koel overkomen. Hier is een foto met flits waar je de (in het echt subtiele) gouden shimmer in de oogschaduw goed ziet. Mijn crease lijkt op de foto's iets lichter dan in het echt, het zwart was daar sterker aanwezig.


Natuurlijk heb ik ook een full face foto voor jullie, dit keer met mijn ogen open zodat jullie zien of de look te heftig is. Door het oogpotlood en de eyeliner lijken mijn ogen wat kleiner en donkerder, maar verder is de look niet heel opvallend. Toch vind ik hem meer geschikt voor 's avonds dan overdag.


De make-up die ik heb gebruikt is:

Ogen
Too Faced Shadow Insurance (alleen rechteroog!)
Coastal Scents 88 Shimmer palette
Bourjois Khôl&Contour
Hema wimperkruller
Maybelline The Colossal 100% Black

Gezicht
MAC Studio Sculpt foundation in NW25
Catrice Defining Duo blush in Peach Sorbet

Zelf vind ik de look heel mooi geworden, ik heb het idee dat ik er steeds beter in begin te worden. Voortaan zien jullie vaker eye of the days, want er komen niet alleen prachtige looks van Sara, maar ook wat dingen van mij online!
Ik hoop dat jullie het mooi vonden! Morgen om 12:00 staat er weer een nieuw artikel klaar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...