Pagina's

maandag 18 juli 2011

Catrice Allround Concealer

Ondanks dat ik de laatste tijd steeds meer duurdere producten koop ben ik alsnog gek op budget beauty! Een all-time favorite van mij is toch wel de Catrice Allround Concealer. In het prille begin van mijn blog schreef ik hier al eens een review over (zonder eigen foto's, daar deed ik toen nog niet aan!), maar voor de mensen die deze concealer nog niet kennen of nog niet overtuigd zijn schrijf ik er opnieuw eentje.


De concealer zit in een nette, doorzichtige verpakking en bevat vijf kleurtjes. Drie soorten beige, lichtroze en groen. Het is algemeen bekend dat groen helpt om roodheid te verbergen, maar niet iedereen weet dat roze goed werkt tegen donkere kringen. De drie huidskleurige concealers zijn goed om te mengen en om in de zomer en winter af te wisselen. Ook is dit heel handig als iemand anders je concealer wilt gebruiken. Ik gebruik in de zomer de donkerste kleur (die dan zelfs een beetje te licht is) en in de winter de middelste en de donkerste.


De concealer pans zijn ondiep, waardoor je favoriete kleur niet heel lang meegaat. Als je hem elke dag gebruikt gaat één kleur zo'n 2 maanden mee. Een nadeel vind ik dat Catrice de kleuren niet los verkoopt, de kleuren van de coversticks komen niet overeen met die uit het palette. Slim, maar voor ons tamelijk vervelend.
De kleuren lijken donkerder in het palette dan op de huid, daar moet je dus wel rekening mee houden. Hier zie je alle kleuren even op een rijtje:


De structuur van de concealers is okee, maar niet geweldig. Ze zijn redelijk hard, iets zachter had wel gemogen. Gelukkig smelten ze een klein beetje door de warmte van je vingers, waardoor het wel goed te blenden is. Als je ze toch te hard vindt kun je ze ook eventjes opwarmen met een föhn, of met je vingers een beetje ronddraaien in de concealer. Zelf vind ik föhnen te veel moeite, maar met mijn vinger in de concealer bewegen vind ik geen probleem.

Ik heb de kleuren geswatcht, hier heb ik twee veegjes gebruikt. Zoals je ziet vallen de kleuren wat lichter uit dan in het palette zelf, dit is namelijk op de binnenkant van mijn arm waar mijn huid dus tamelijk licht is.
De dekking is prima, maar niet 100%. Toch vind ik dat wel fijn, zo ziet het er ook nog een beetje natuurlijk uit.


Ik heb momenteel even geen puistjes in mijn gezicht (Jippie!) maar ik heb de concealer uitgetest op een bultje op mijn arm. Deze was wat rood geworden door het scrubben, maar met de concealer was die roodheid verdwenen. Kijk maar even mee.

Voor:


Na:


Zo ver ingezoomd is er nog een klein beetje roodheid te zien, maar in het echt was dit niet zo. Natuurlijk blijft het reliëf bestaan, maar van een afstandje viel het bultje nu niet op. Ik vind de concealer het fijnste om te gebruiken tegen rode plekjes of littekentjes van puistjes. Als ik een puistje heb gebruik ik ook foundation om het geheel nog wat egaler te maken.

De concealer blijft goed zitten, maar is niet smudge- en waterproof. Al met al komt het er op neer dat dit een goede, goedkope concealer is, niets meer of minder. Hij is okee, niet geweldig, maar zeker die €3,50 waard.
Hier zijn weer even alle voor- en nadelen op een rijtje.

Voordelen
- Prima dekking
- Blijft goed zitten
- Fijn prijsje
- Roze en blauw zijn fijn tegen roodheid en donkere kringen
- De drie beige concealers zijn makkelijk af te wisselen of te mengen
- Goede verkrijgbaarheid, gewoon bij het Catrice schap bij Kruidvat

Nadelen
- Pans zijn heel snel leeg en niet los verkrijgbaar
- Dekking is niet geweldig, maar wel goed genoeg
- Niet smudge- en waterproof

Kopen als.. je een fijne goedkope concealer zoekt met meerdere kleurtjes.
Laten liggen als.. je liever betere kwaliteit voor een iets hogere prijs wilt

Werking 35/50
Prijs 19/20
Gebruiksgemak 6/10
Verpakking 9/10
Textuur/geur 6/10

Cijfer;       7,5

Het Catrice Allround Concealer palette is een fijn product voor een fijn prijsje, daarom is dit ook de tweede keer dat ik 'm koop. Hier na ga ik misschien op zoek naar een betere concealer, zoals de Bobbi Brown Creamy Concealer of de Bourjois Healthy Mix Concealer. Ik was ook van plan de Stay All Day van Essence te kopen, maar de kleuren bleken te licht voor mijn huid.
Dit palette is de fijnste concealer die ik tot nu toe heb geprobeerd, en daarom zeker een aanrader (vooral voor budgetshoppers)

Ik hoop dat jullie het artikel leuk vonden, ondanks dat er al veel anderen zijn geweest die hier over hebben geschreven. Morgen komt de groene look online, jeeeeeh!

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...