Pagina's

maandag 25 juli 2011

5 dingen om te doen als het regent

Tumblr_lojw5vgp691qzhtkjo1_500_large

Het is eind juli, zonnig en je ligt te bakken op het strand... of niet. Deze zomer is het al twee weken ongelooflijk slecht weer, en na een aantal dagen binnen zitten en vervelen ben ik het zat. Het is tijd om wat te doen, want zelfs als het regent kun je het leuk hebben. Op dit moment zijn bijna l mijn vriendinnen op vakantie, en heb ik dus vrij weinig te doen. Maar met deze 5 tips kun je je ook in je eentje vermaken.









1. Old-fashioned spelletjes spelen
Toen ik klein was hield ik van middagen met regen. Waarom? Dat was de perfecte gelegenheid om de hele middag bordspelletjes te spelen zoals Monopoly. Omdat ik geen broertjes of zusjes had speelde ik dit altijd met mijn moeder, die daar alleen zin in had als het regende. De regen gaf ook een heerlijke sfeer aan het spelletjes spelen, lekker binnen met warme choco en een spelletje Monopoly. Ook nu ik wat ouder ben vind ik het nog steeds heerlijk om af en toe de bordspellen uit de kast te halen. Mijn favorieten zijn Monopoly, Cluedo, Levensweg, Scotland Yard, Scrabble, Trivial Pursuit en Colonisten van Catan.
Je kunt heerlijk spelletjes spelen met vrienden, maar ook met familie kan heel gezellig zijn.

Tumblr_lnatbxgn5b1qakqiuo1_500_large

2. Films en series kijken op de bank
Pak je paraplu, race naar de videotheek en binnen 5 minuten zit je weer met een lading films, een dekentje, een kopje thee en een koekje op de bank. Niets is leuker om bij slecht weer lekker films te kijken. Vooral chickflicks en romantische komedies zijn leuk met dit weer.
Ook kun je een heel seizoen van je favoriete serie huren of online kijken, erg leuk om alle afleveringen achter elkaar te zien. Mijn favoriete series zijn Desperate Housewives (Ik heb inmiddels al 5 seizoenen gehuurd en gekeken) en Pretty Little Liars (dit kijk ik online, hier is de site waar je alle links vindt)

Pretty-little-liars-1_large

3. Lekker DIY-en
Het is altijd leuk om zelf iets te maken, maar meestal komt het er toch niet van. Nu is je kans, maak die lekkere taartjes, die voedende scrub of dat verzorgende maskertje. Hier vind je een paar lekkere DIY maskertjes, en hier een natuurlijke bodyscrub. Een paar lekkere cupcake receptjes vind je op deze pagina



4. Playing with make-up
Een regenachtige dag is perfect om lekker een paar uur te spelen met make-up. Mooie looks maken, producten uittesten en natuurlijk nail art.
Je hebt alle tijd om te proberen, en als het toch niet zo mooi is als je hoopte is er niemand die het ziet!
Het is ook leuk om lekker rond te kijken en inspiratie op te doen, zoals met deze mooie, ongelooflijk gedetailleerde nailart:

Tumblr_lon89byluo1qmk39jo1_500_large

5. Verstop je..
.. onder je dekens met een lekker dik boek, een heerlijk kopje thee en twee paar dikke sokken. Niets is lekkerder dan een dagje slapen, lezen, kijken en luisteren, zonder uit je bed te komen.

Bath-beautiful-book-girl-hair-favim.com-112795_large


Ik hoop dat jullie je een beetje kunnen vermaken met deze 5 tips. Anders kun je hier nog 10 dingen vinden om te doen als het regent.

Omdat ik zo'n artikeltje wel weer eens leuk, maar ook wat onpersoonlijk vond ga ik de komende dagen wat dieper in op 4 van de 5 dingen die ik hier noemde. Voor vandaag staat er nog een heel lang tag artikel klaar wat niet bij deze tips hoorde, maar morgen zal ik mijn favoriete films aan jullie laten zien. Voor woensdag heb ik 2 DIY artikeltjes bedacht, en donderdag laat ik jullie mijn eigen nail art en wat inspiratiefoto's zien. Vrijdag vertel ik over de boeken die ik leuk vind.
Ik hoop dat jullie deze artikelen leuk gaan vinden, het is weer eens wat anders dan alleen make-up.

Q: Wat doe jij graag als het buiten regent?

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...