Pagina's

zaterdag 25 juni 2011

Sleek Original Palette


Jullie zagen hem (lang geleden) al voorbij komen in mijn London-shoplog, maar hier is dan eindelijk de review van mijn nieuwe Sleek palletje ! 
Deze oogschaduwpaletten zijn erg geliefd, en ik zag ze vaak voorbij komen op andere blogs. Toch voelde ik me nooit zo aangetrokken tot de paletten. Tot nu! In mei ging ik naar London, en als beautyaddict verheugde ik me op alle merken die ik daar gewoon bij de Superdrug kon krijgen. Een daarvan was Sleek!
Met dit vooruitzicht leken de palettes opeens een stuk aantrekkelijker en kon ik niet wachten er eentje mee te nemen. Na lang twijfelen koos ik voor de Original, een palette met allerlei verschillende kleurtjes.





Ik heb lekker veel foto's gemaakt, dat kun je misschien wel zien. De bovenste rij van het palette bevat vooral koele kleuren, zoals blauw en koel groen. Hier zit ook de enige matte kleur, een zwarte. De onderste rij bevat warme en ook wat lichtere kleuren, zoals roze, brons en zachtgeel. De onderste rij is mijn favoriet, maar ook de andere kleuren mogen er zeker wezen!



Natuurlijk heb ik de kleurtjes voor jullie geswatcht. Ik heb dit met één veegje gedaan, zonder oogschaduw basis. Het pigment is echt.. AAAAAAH! Wel zijn de kleuren wat kruimelig, daarom breng ik ze liever met mijn vingers of een sponsapplicator aan en blend ik het geheel met een kwast.
Ik waarschuw jullie alvast dat de flitser van mijn telefoon (Ik gebruik mijn NokiaN97 als camera, omdat deze nog best scherpe foto's maakt) niet heel goed is, de kleuren komen meer overeen met de eerste foto.

zonder flits

met flits

Ik ben heel blij met het palette, omdat het veelzijdig is. Ik kan hier in principe veel verschillende looks mee maken, zowel warm en licht als koel en donker. Alle kleuren hebben een shimmery finish (behalve de zwarte), maar sommige kleuren bevatten meer shimmer dan anderen. Ik heb al het 88 matte palette, dus een palletje met shimmer is iets wat ik echt kan gebruiken. Binnenkort zal ik een paar simpele looks met het palette maken.


Naast de pigmentatie vind ik de kwaliteit van dit palette ook heel fijn. De oogschaduw is heel zacht, wel wat kruimelig, maar verder heel fijn. Hij blijft prima zitten, ook zonder oogschaduwbasis. Het aanbrengen van de oogschaduw gaat goed, maar met een kwastje heb je wel last van fall-out. Nog een reden om aan te brengen zonder kwastje!
Ik heb eigenlijk niet heel veel bijzonders te zeggen over het palette, het is gewoon een fijn en goedkoop oogschaduwpalette met prachtige shimmerkleurtjes.

Pluspunten
- Supergoed gepigmenteerd
- Zachte oogschaduws
- Veelzijdig palette, veel verschillende kleuren
- Blijft ook zonder basis goed zitten
- Goedkoop: €7,25 voor 12 kleuren (60 cent per kleur)

Minpunten
- Kruimelig en soms wat fall-out
- Alleen online te koop

Voor mij kunnen de minpunten niet op tegen de pluspunten, en ik ben heel blij dat ik dit palette gekocht heeft. Sara, de vriendin die altijd van die mooie looks voor op mijn site maakt, heeft het Sleek Acid palette en is daar ook heel tevreden over. Go Sleek!

Ik hoop dat jullie dit artikel een beetje leuk vonden, het is weinig tekst en veel foto's, maar het lijkt me dat de foto's wel genoeg zeggen. Binnenkort zien jullie wat looks met het palette!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...