Pagina's

maandag 9 mei 2011

London - Verslag

Gisteren kondigde ik de London-week aan die vandaag zou beginnen. Ik zal 6 artikelen schrijven over Londen, om jullie te helpen én om over mijn geweldige vakantie te vertellen. Zondag komt er een winactie online met een product dat ik in Londen heb gekocht (het enige wat ik verklap is dat het geen Sleek palette is, maar wel een ander mooi make-upje!)

Zelf heb ik deze make-up ook aangeschaft, dus het zal iets zijn wat je morgen in mijn shoplog ziet. Toch moeten jullie nog even wachten met kijken, omdat ik eerst een kort verslagje zal schrijven.
Lees verder als je benieuwd bent naar mijn vakantie.




Woensdag 4 mei
Dit was de eerste dag van mijn vakantie, en mijn moeder en ik kwamen om 07:40 (Engelse tijd) aan op Heathrow. Een aantal uur later stonden we met onze koffertjes op het metrostation bij het hotel, High Street Kensington. Helaas konden we nog niet inchecken in het hotel, dus besloten we de stad te gaan bekijken. We vertrokken met de metro naar Westminster, waar we de Big Ben en Westminster Abbey zagen.


De Big Ben vond ik opnieuw heel mooi en indrukwekkend, en ook Westminster Abbey was een prachtig gebouw. Helaas kostte de toegang tot deze kerk 16 pond per persoon, en stond er een enorme rij. We zijn de kerk dus niet in geweest, maar hebben hem wel van de buitenkant gezien.
Daarna zijn we naar Portobello Road geweest om daar langs de gezellige markt te lopen. Dit was zeker mijn favoriete markt van Londen, omdat er een hele leuke sfeer hangt. De winkeltjes en kraampjes die je tegen komt zijn natuurlijk ook leuk!

Tip! Portobello Market is een gezellige markt die zeker de moeite waard is. Doordeweeks is het er rustig en op zaterdag vind je de drukke antiekmarkt. Hoe lager op de heuvel, hoe lager de prijzen!

Bron: Google
Wij waren er wel op een rustige dag, dus niet zoals op de foto hierboven, maar de gezelligheid die je ziet door de kraampjes, de mensen, en de gekleurde huisjes, was er wel. We hebben ons hier heel erg vermaakt.
Toen het donker begon te worden zijn we even langs Piccadilly Circus gegaan, omdat ik dat toch graag wilde zien met die lichtjes. Het was inderdaad heel pretty.

Tip! Bekijk Piccadilly Circus bij schemer of in het donker, zodat je de lichten van de billboards mooi kunt zien


Hier na hebben we lekker vegetarisch gegeten bij Food for Thought, een restaurantje in Covent Garden. Hier horen jullie later nog meer over, in het artikeltje over eten. 

Donderdag 5 mei

Deze dag stond ingepland als shopdag, en we vertrokken dus al vroeg naar Oxford Street. Het plan was hierna ook nog naar Westfield Shopping Centre te gaan, maar ik was vergeten op te zoeken waar dat was.....
Het werd dus Oxford Street, al hebben we niet de hele straat gehad. We gingen met de metro naar Marble Arch, waar de straat begon met een enorm Primark-filiaal. Deze viel helaas tegen, en ik heb er ook alleen een pyjama, ringen en een bikinitopje gekocht. Jammer, want ik had er meer van verwacht.
De rest van de straat was heel leuk, met grote filialen van winkels die wij hier ook hebben, zoals H&M, Zara en Bershka, maar ook winkels die er hier in de buurt (Haarlem dus, en ik reken hier bij dus ook Amsterdam) niet te vinden zijn, zoals New Look, Top Shop en Gap. De laatste twee vond ik een beetje overpriced, maar bij New Look heb ik veel geshopt. Ook de H&M was favoriet, want alles is daar veel goedkoper!
De pond staat op het moment heel laag, het is nu €1,14 waard (vorige week nog €1,11, da's nog goedkoper!). Een jasje kostte in Londen slechts 20 pond, terwijl de europrijs een stuk hoger was, bijvoorbeeld €30. Dat is een voordeel van zo'n 7 euro, omdat 20 pond op het moment nog geen 23 waard is. Whiehoee ! Op deze manier heb ik dus veel geld bespaard.

Tip! Shoppen in Londen is op het moment goedkoop, maar vooral Vans vind je er voor een laag prijsje. Die kosten daar slechts 40 pond (met de koers van vandaag is dat ongeveer 45 euro) in plaats van de 65 euro van Nederland.


Uitgeput na een dag shoppen vertrokken we met de metro vanaf station Bond Street naar het hotel. Dit was trouwens een heel fijn hotel, het Kensington Close. Het lag om de hoek van winkelstraat High Street Kensington en het gelijknamige metrostation. De buurt was rustig, chic en gezellig, en het hotel was prima. Ook is het niet te duur, dus zeker een aanrader !

Tip! Met de metro kom je (bijna) overal, dus let er op dat het hotel dat je kiest in de buurt is van een metrostation. Het handigste is als hij verbonden is met de Circle Line, deze gaat langs de belangrijkste plekken in Londen. Ook een verbinding met de Piccadilly Line, die naar Heathrow gaat, kan handig zijn. 

Aan het eind van de dag kwamen mijn moeder en ik vermoeid, blut, maar met tassen vol spullen aan in ons hotel, waar we lekker konden slapen en ons voorbereiden op de volgende dag.

Vrijdag 6 mei
Dit was de dag waarop wij Camden Market zouden bekijken, en verder in de buurt bleven. De weg naar Camden Town duurde heel lang, omdat we een bus wilden pakken. Noooooooit meer ! Ten eerste reden we de verkeerde kant op, lekker handig, en daarna stonden we lang vast in het verkeer. Het was vreselijk. Uiteindelijk kwamen we met 3 verschillende metro's op onze bestemming aan. Camden Town is een bijzonder buurtje, heel anders dan het centrum van Londen of de chique wijk Kensington/Chelsea waar wij zaten .

Er waren winkeltjes en een markt, waar ze lieve jurkjes verkochten. Helaas kon je geen seconde rondkijken zonder dat er een verkoper naast je stond die het jurkje al van het rek had gehaald. 'You're so beautiful, buy this dress! Your pretty sister can pay for it!' hoorde ik bij elke kraam. Die 'sister' was trouwens mijn moeder (van 50), dus je ziet wel wat een typische verkooppraatjes ze gebruiken ;)
Alle mensen in de winkeltjes en kraampjes deden precies hetzelfde, en ik vond het aardig vermoeiend. Toch heb ik een leuk jurkje kunnen vinden voor 16 pond.

Tip! Je kunt goed afdingen op Camden Market. En als ze het er niet mee eens zijn kun je gewoon naar het volgende kraampje/winkeltje, waar ze bijna precies hetzelfde verkopen.



In tegenstelling tot veel andere beautybloggers (en mijn moeder) vond ik Camden Market niet zo heel leuk. Opdringerige, vervelende verkopers, heel veel van hetzelfde, en niet die leuke sfeer van bijvoorbeeld Portobello Market. Toch zijn er veel mensen die het er wel superleuk vinden, dus zal ik het niet afraden. 
Ondanks de nadelen vond ik in Camden Town uiteindelijk toch een jurkje (op de markt) en 2 paar schoenen (in de winkel). Dit waren Vans en Havaianas, heel cute !

Toen we klaar waren op de markt gingen we terug naar Kensington, om daar de winkelstraat Kensington High Street (ook wel Ken High genoemd) uit te kammen. Er waren veel leuke, standaard winkeltjes te vinden, en ik heb er een klein beetje geshopt. De grote ketens in Ken High zijn: Marks&Spencer (die zie je op elke hoek in London!), H&M, Gap, Top Shop, Zara, Boots en Superdrug. In Kensington Church Street, een zijstraatje van Ken High, vind je een Starbucks en een MAC. Hier heb ik nog even de make-upjes bewonderd, maar niets gekocht. Bij de H&M vond ik twee tassen, en mijn derde paar schoenen van die dag.  


Zaterdag 7 mei
Dit was alweer de laatste dag van mijn tripje naar Londen, en we moesten al rond 4 uur richting het vliegveld. Toch hadden we nog wel tijd om de andere kant van Oxford Street te bezoeken, vanaf Oxford Circus. Hier heb ik uiteindelijk de meeste kleding gekocht. De grote winkelketens ben ik langs geweest, maar een Asos heb ik helaas niet gezien. Ook hebben we Harrods niet bezocht, dat vind ik toch best jammer. 


Ondanks dat we weinig toeristische dingen hebben bekeken (dat hadden we namelijk al gedaan toen ik de vorige keer in Londen was) ben ik verliefd geworden op de stad en de sfeer. Ik heb dan ook besloten dat ik regelmatig terug ga naar Londen, en misschien dat ik er ooit kan wonen...
Vanaf morgen vinden jullie hier reistips, over shoppen, eten en markten. Kom zondag ook weer terug voor de Giveaway!

In elk artikel zal ik jullie een hint geven over wat het is, als je denkt dat je het weet kun je het antwoord mailen naar ninaa_xx@live.nl voor een extra kans bij de giveaway. Kleine moeite, maar je maakt meer kans op de prijs. De hint van vandaag is al best duidelijk. Ik ben niet de enige die dit product weggeeft...

Ik hoop dat jullie mijn langdradige verhaal interessant vonden, en dat jullie deze week terug komen voor meer over Londen én de Giveaway!

Bye!
Liefs, Nina Hosseini
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...