Pagina's

woensdag 11 mei 2011

London - Shoppen

Hi girls !

Helaas is het nog steeds niet gelukt met het uploaden van de shoplog, dus morgen ga ik maar foto's van mijn aankopen maken in plaats van een filmpje. Omdat de shoplog vandaag dus niet online komt ga ik verder met de shoptips !

Tumblr_l6otswutt11qcmzlyo1_400_large

Lees verder voor Londen-shoptips !




Oxford Street





Laat ik maar meteen met de grootste winkelstraat in London beginnen: Oxford Street. Dit is een lange straat en loopt ongeveer van Marble Arch tot Tottenham Court Road. Beide plekken zijn, net als de tussenliggende stations Bond Street en Oxford Circus, makkelijk bereikbaar met de metro (Central Line).
In Oxford Street vind je vooral de grote bekende winkelketens, zoals Primark (meteen aan het begin bij Marble Arch zit er een ENORME Primark!), New Look, H&M, Gap, Top Shop, River Island, Zara, Marks&Spencer (echt Engels, je vindt 'm overal), en ook het grote warenhuis Selfridges. Deze is vergelijkbaar met de Bijenkorf, namelijk groot, duur, chic maar niet zo mooi als Harrods. (Funny: ik lees net dat de Bijenkorf sinds vorig jaar is overgenomen door Selfridges. Toevallig!)




Bond Street





Een stuk luxer dan Oxford Street. Hier vind je de chique modehuizen, juweliers en andere dure maar stijlvolle winkels. De straat bestaat uit twee delen, New Bond Street en Old Bond Street en is prima te bereiken met de metro (station Bond Street, Central Line of Jubilee Line)
Ik ben er zelf niet geweest en weet dus vrij weinig van Bond Street, dus dit is een lekker kort stukje.

Westfield Shopping Centre





Oooooh, wat heb ik een spijt dat ik hier niet geweest ben! Westfield Shopping Centre is een enorme mall in West-Londen. Het ligt dichtbij metrostation Shepherd's Bush, te bereiken met de Central Line. Het ligt dus in Kensington, de buurt van mijn hotel. Shit, ik was zo dichtbij! Wij waren vergeten hoe je er heen moest en het stond niet op de kaart... dus onthoud: Shepherd's Bush!!
Westfield is zo te horen een soort compactere versie van Oxford Street qua kleding, met een uitgebreid aanbod van make-up. MAC, Make Up Store, Inglot, Lush en nog meer, je vindt het allemaal bij Westfield. Het prachtige gebouw (dat ik helaas alleen op foto's heb mogen bewonderen) is ook de moeite waard.

Harrods





Duur, chic, stijlvol en vooral GROOT. Dit enorme warenhuis heeft alles (letterlijk alles, het heeft geen zin om op te noemen) (ze hebben ook zo'n 25 eettentjes, wow!) wat je maar kunt bedenken. Zeker een must-go!
Pas wel op, met oude spijkerbroeken, korte broeken, rugzakken en andere 'onverzorgde kledingstukken' kom je er gewoon niet in.

King's Road





Citaat uit 'Hoe weersta ik een prins?':
'Als je eens kostschooltje wilt kijken, moet je echt naar King's Road. Ken High (Kensington High Street) kan ook, maar is het toch niet helemaal. King's Road is een lange, smalle, superdrukke straat, met voornamelijk Georgiaanse gebouwen, die loopt van Sloane Square naar World's End. Er zijn allerlei boetiekjes en winkeltjes en het is de ideale plek om mensen van andere kostscholen te ontmoeten'
Zelf ben ik hier niet geweest, maar het klinkt als iets wat ik tijdens mijn volgende bezoekje wel even wil zien!

Kensington High Street





Ken High werd hiervoor al even genoemd, maar ik zal het nog verder toelichten. Deze straat zat om de hoek van ons hotel en ik heb er prima geshopt. Er zit een metrostation (Kensington High Street, met de Circle Line en District Line) en veel winkels. De grote ketens zijn Marks&Spencer, Gap, Top Shop, Zara, H&M en qua beauty Boots en Superdrug. In de zijstraat Kensington Church Street vind je een fijne Starbucks en een MAC winkel. Het metrostation bevat ook een aantal winkeltjes, waaronder Pret A Manger, waar je een heerlijke wrap, sandwich of toastie kunt halen.
Ken High is een fijne straat waar alle winkels zitten die je nodig hebt, maar heel bijzonder is het eerlijk gezegd niet. Een voordeel is dat het in een leuke buurt ligt (Kensington, d'ah!) en dat het er niet al te druk is. Als je in de buurt zit kun je er zeker even kijken, maar het is geen bezienswaardigheid.

Marktjes
Hier boven heb ik de grote winkelstraten/winkelcentra laten zien, maar de markten zijn minstens even leuk. Portobello Market is mijn favoriet, maar in een van de volgende artikelen komen ze allemaal nog even langs!

Stay tuned, en natuurlijk kunnen jullie altijd vragen stellen.

Liefs, Nina Hosseini
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...