Pagina's

vrijdag 1 april 2011

Favoriete producten van maart

1 april, kikker in je bil, die er nooit meer uit wil... Dit zul je misschien al vaak gehoord hebben, maar 1 april betekent nog veel meer dan alleen grappendag: de nieuwe maand is begonnen! Nieuw kleedgeld, voor veel meiden ook zakgeld (ik krijg het per week, maar ik heb wel weer kleedgeld gekregen!). Maar ook het einde van de maand maart. In maart heb ik een aantal nieuwe make-up producten gekocht, en ik wilde mijn favorieten graag met jullie delen. Het zijn er niet zo heel veel, omdat ik zuinig ben geweest met mijn geld (ongeveer dan..).



Hier komen mijn favorieten!


Essence - blush brush



Ik was al een tijdje op zoek naar een fijne, maar vooral goedkope blush kwast. Dit exemplaar van Essence is heerlijk zacht en kost slechts €2,79 (Verbeter me als ik het fout heb!)
Hij brengt mijn blush mooi gelijkmatig aan. Het enige nadeel is wel dat de uiteinden van de haren roze zijn, waardoor je niet zo goed ziet hoeveel product de kwast oppakt.

Sephora - smoothing primer



Toen ik hoorde van de 3 voor €10 actie die er bij de Sephora werd gehouden begon ik al meteen een wishlist te maken. Eenmaal in de winkel besloot ik de oogschaduws te laten liggen, omdat deze niet heel goed waren, en ook de Hydrating&Smoothing foundation sloeg ik over omdat deze heel duidelijk zichtbaar bleef. Over de andere producten van mijn wishlist twijfelde ik, maar uiteindelijk ging ik toch voor deze primer. 

Mijn vorige primer, de Hema make-up base, was echt een ramp. Na het aanbrengen had ik een knalrood, droog, mat en ge├»rriteerd gezicht met veel velletjes. Ik hoopte dat deze primer iets beter zou werken, en ik had gelijk! Lang heb ik hem nog niet uitgeprobeerd dus ik kan nog geen volledige review schrijven, maar tot nu toe ben ik zeer tevreden. Hij doet zijn werk, want mijn gezicht wordt mat maar niet onnatuurlijk, ik heb geen last van velletjes en rode huid en mijn make-up blijft langer zitten. Ook maakt hij onzuiverheden minder opvallend zodra er foundation op zit, door het 'smoothing' effect. 

Catrice - Absolute Moisture lipstick in Noisette Cocktail


Jippie, eindelijk heb ik een mooie, net-niet-nude lipstick gevonden. Het is nog niet precies wat ik zocht, maar komt al aardig in de buurt. De lipstick is bruin met een beetje paars en rood. Op de bovenste foto zie je het bruin heel duidelijk, hier onder lijkt de lipstick veel roder dan hij in werkelijkheid is, maar ik wilde jullie toch een swatch laten zien voor de dekking.


Op de volgende full face foto draag ik de lipstick, zo zie je beter hoe hij er echt uitziet ! 


Sephora - Light Veil foundation


Yesssssss, eindelijk heb ik een foundation in mijn kleur gevonden ! De Sephora Light Veil foundation in de kleur Medium 25 Beige is de perfecte kleur voor mij. Volgens de foundation matrix op Temptalia komen de getallen enigszins overeen met die van MAC. Dat is goed nieuws voor de bleekhuidjes, want Sephora's lichtste kleur is Light 10. Hopelijk nog lichter dan MAC NC/NW15...
Ik ben echt weg van de foundation, door de perfecte match met mijn huidskleur en de fijne textuur (het is een soort mousse) zie je hem niet zitten. Hij dekt helaas maar licht, dus puistjes worden niet bedekt. Toch gebruik ik hem af en toe op 'slechte dagen' om mijn huid wat egaler te maken, daar is hij perfect voor. 
Ik heb twee kleuren gekocht, eentje voor nu (25 Beige) en eentje voor in de zomer (30 Sand), die ik bij de 3 voor €10 actie gescoord heb. Nu nog maar hopen dat hij in de zomer goed is.. Beide kleuren zijn Medium.


Zoals ik al zei is dit geen vloeibare foundation. Het is een beetje dikkig en komt denk ik het meeste in de buurt van een mousse. De foundation blendt goed, maar is niet zo zuinig in gebruik. Dat is een nadeel.
Op de volgende foto zie je de foundations op mijn hand. Zo kun je de kleuren duidelijk zien, en vooral de textuur. Ik verzeker jullie dat je ze na het blenden echt niet meer ziet zitten, daarom heb ik daar geen foto van gemaakt.


Essence - Colour&Go Choose Me !



En hier is hij weer, de fantastische blauwe duochrome nagellak van Essence! Deze veelbesproken en uiterst populaire dupe van veel lakjes is natuurlijk ook een van mijn favorieten. Hier lees je een review en vind je veel swatches.

Natuurlijk heb ik de lak alsnog even vor jullie geswatcht op een nagelwiel. Je ziet het lakje hier twee keer, de blauwe kleur is het lakje in z'n eentje (ik heb 3 laagjes gebruikt voor het mooiste effect) en links daarvan zie je 1 laagje Choose Me over een zwart lakje. Zoals je ziet is al het blauw verdwenen en is dit nu prachtig, shimmery donkergroen. Wauw !


 Vaseline Lip Therapy - Rosy Lips


Nog een nieuwe favoriet is mijn potje Vaseline in Rosy Lips. Goede verzorging en een mooi roze kleurtje, wat wil ik nog meer? Ik heb hier ook al een uitgebreide review over geschreven, waar je ook een swatch terug kunt vinden. Voor de meiden die geen zin hebben om dit helemaal te lezen zal ik kort vertellen wat ik van het product vind en waarom het mijn favoriet is. 
De lipbalsem verzorgt heel goed, na een dag intensief smeren zijn mijn lippen heerlijk zacht. Je kunt Vaseline ook prima gebruiken op droge plekjes, al is deze er minder geschikt voor door de roze kleur. Dat kleurtje is trouwens heel mooi, maar niet te fel. 

Coastal Scents - Gel Eyeliner


En last but not least, mijn gel eyeliner van Coastal Scents ! Ondanks alle slechte reviews is mijn mening over deze eyeliner heel positief. Hij is inderdaad vrij droog, en droogt ook heel snel uit, dus de houdbaarheid van deze eyeliner zal niet bijzonder lang zijn. Toch vind ik het zelf heel fijn om mee te werken, ik heb liever een te droge eyeliner dan een hele zachte. Hij is echt diepzwart, en behoorlijk smudge- en waterproof. Een hele uitgebreide review lees je hier.

Dat was het weer! De links van de reviews staan er bij, dus jullie hebben nog genoeg te lezen. Ik hoop dat jullie dit een beetje een leuk artikel vonden. Ook heb ik een vraagje over wat jullie fijner vinden voor een favorieten-artikel, een geschreven artikel met foto's zoals deze, of een filmpje. Ik heb namelijk geprobeerd een filmpje op te nemen maar mijn webcam en camera wilden allebei niet meewerken. Maar als jullie dat fijner vinden zal ik op zoek gaan naar een betere manier om te filmen. Laat even weten wat jij het fijnste vindt!

Tot slot ben ik ook erg benieuwd naar jullie favoriete product van de maand. Let me know!

Liefs,

Nina Hosseini
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...