Pagina's

vrijdag 4 maart 2011

Review - Vaseline Rosy Lips


Hi! Sorry dat er sinds zondag geen artikel meer online is gekomen, maar de toetsweek komt er aan en dat betekent dat de tijd van hard werken is aangebroken. Ik wil ook eventjes aankondigen dat Livelifegorgeous op 12 maart een jaar bestaat! Jippie! Helaas valt dit (typisch weer, hè?) precies in het weekend voor de toetsweek, dus zal er ik er niet zo veel mee kunnen doen op het moment zelf. Maar in het weekend er na zal ik er zeker iets over schrijven en misschien/waarschijnlijk ook een winactie houden!

Maar goed, let's move on! Ik wil jullie vandaag mijn nieuwste favoriet laten zien, de Rosy Lips lipbalsem van Vaseline:


Vaseline blijft een geweldig product, maar de standaard versie raakte ik een beetje zat. Als je het op je lippen smeert krijg je altijd zo'n vies vettig wit laagje, niet echt charmant. Maar toen zag ik de Vaseline rosy lips en probeerde ik deze uit!
Lees verder voor een swatch en review!



Deze lipbalsem is dus roze in plaats van wit/doorzichtig, en in het potje komt het erg fel over. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn foto's niet helemaal betrouwbaar zijn, maar deze komt best in de buurt:



Ik kon niet wachten om de lipbalsem uit te proberen en begon meteen druk te smeren. Ik heb de rosy lips lipbalsem nu 3 weken uitgetest, meer dan lang genoeg om er een fatsoenlijke review over te schrijven.

In de winter heb ik altijd veel last van droge lippen met verschrikkelijk veel velletjes. Ik heb hier helaas geen foto van maar jullie kunnen het je vast wel voorstellen. Zodra ik velletjes heb ga ik hier op bijten (zo ben ik ook aan m'n nagelbijtprobleem gekomen) tot bloedens aan toe.
Ik heb mijn lippen drie weken lang goed verzorgd met deze lipbalsem en ik moet zeggen dat ik zeker verbetering zie! Tot nu toe merk ik dat mijn lippen zachter aanvoelen en bijna geen velletjes meer bevatten. Dat is al heel fijn, maar een groot voordeel aan vaseline ten opzichte van bijvoorbeeld labello is dat je lippen er niet zo snel 'verslaafd' aan raken. Bij Labello krijg ik snel zachte en gezonde lippies, maar kan ik daarna niet meer stoppen met het gebruik van mijn labello. Anders worden de randjes van mijn lippen knalrood en droog en zie ik er niet uit. Ik heb dit verschijnsel nog niet gemerkt bij de vaseline, en dat is een goed teken. Natuurlijk moet je blijven smeren om je lippen in topconditie te houden, maar dat is bij de meeste lipverzorging wel het geval.
Nu kan ik de belangrijkste vraag over deze lipbalsem wel met zekerheid beantwoorden.
Is de lippenbalsem verzorgend ?  Ja!


Naast de verzorging is ook de geur en textuur belangrijk. Gelukkig heb ik hier niets over te klagen. De lippenbalsem ruikt nog best lekker, een beetje naar rozen, maar niet al te sterk. Ook is de vaseline-geur nog wel aanwezig, maar heel subtiel. De textuur is al even fijn. Hij is altijd zacht, waar je hem ook bewaart, maar als je het potje in je broekzak stopt wordt hij wel veel zachter. Maar in allebei de gevallen is de balsem prima smeerbaar en dus heel fijn.


Het volgende punt is de kleur. Het doosje belooft dat de Vaseline een roze tintje aan je lippen geeft. En is dat ook zo? Eerst heb ik de vaseline rosy lips op mijn hand geswatcht. Daar zie je dat hij wel degelijk een roze kleurtje afgeeft.


De kleur is niet heel opvallend, maar wel duidelijk zichtbaar. Ik ben blij met het resultaat, het geeft een soort 'my lips but better' effect. Hieronder een lipswatch en een full face foto.



Linksbovenin zie je mijn 'kale' lippen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze wel gescrubd en verzorgd had dus dat ze er nog heel gezond uitzien (voor mijn doen)
Links onder heb ik een laagje Vaseline Rosy Lips aangebracht. De kleur is niet duidelijk, maar laat mijn lippen wel nét wat mooier uitkomen. In het echt is dit veel duidelijker te zien dan op de foto, sorry hiervoor! Vooral mijn bovenlip is met deze lippenbalsem net wat minder bruinig.
Dit zie je ook op de full face foto (rechts). Het is niet mijn mooiste foto, maar mijn lippen zien er wél mooi uit, gezond en roze!

Ik ben blij om te zeggen dat ik heel tevreden ben met mijn nieuwe lippenbalsem. Hij verzorgt goed, is fijn in gebruik en laat mijn lippen er ook mooi uit zien. Wat wil een meisje nog meer?
Vaseline Lip Therapy Rosy Lips (de officiele naam, wat een mondvol) kost €1,99 en is te koop bij de meeste drogisterijen. Ik vind het zeker een aanrader, dus als je een goedkope lippenbalsem koopt die prima verzorgt en je lippen er gezond en mooi uit laat zien zou ik zeker de Vaseline Rosy Lips kopen!

Ik hoop dat jullie iets aan deze review hadden. Heb je opmerkingen? Let me know!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...