Pagina's

donderdag 24 februari 2011

Coastal Scents Gel Liner

Jullie zagen hem al voorbijkomen in een shoplog, maar nu komt dan eindelijk de review van mijn nieuwe gel eyeliner van Coastal Scents. Ik wilde al een lange tijd een gelliner omdat ik niet met liquid eyeliners om kan gaan. Helaas zijn ze bijna nergens te koop en om nou meteen voor Mac te gaan leek me ook overdreven. Maar gelukkig spotte ik dit schatje in de uitverkoop bij Enchantra en bestelde er meteen eentje in True Black.


De gel liner zit in een klein, glazen (of is het plastic?) potje. Om eerlijk te zijn viel de inhoud me een beetje tegen, ik had hem stiekem toch groter verwacht. Onzin, want hij is heel zuinig in gebruik, maar toch..
Ik was in het begin, toen ik het shiny laagje op de eyeliner zag, eventjes bang dat hij te grijs was, maar gelukkig is de eyeliner echt goed zwart.  Kijk maar naar de volgende swatchfoto, hier vergelijk ik de gelliner met een kohl potlood en een vloeibare eyeliner. Links zie je Bourjois Kohl&Contour, in het midden de CS Gel Liner en rechts de Essence Liquid Eyeliner (hij is nog niet helemaal droog, but you get the point).



Zoals jullie zien is hij pretty black. Maar dat is niet alles. Is deze eyeliner ook smudge- en waterproof, brengt hij goed aan en blijft hij netjes op zijn plek zitten?


Er zijn heel veel verschillende soorten eyeliners, maar vloeibare eyeliners, oogpotloden en gelliners zijn denk ik de bekendste. Ik kan niet zo goed met vloeibare eyeliners omgaan, mijn lijntjes worden altijd te dik en te bibberig. Oogpotloden vind ik ook niet zo fijn voor boven mijn oog, dus was het enige wat overbleef een gel liner. Mijn zoektocht naar een goede, goedkope gel liner was niet makkelijk, maar uiteindelijk heb ik hem gevonden! De gel liners van Coastal Scents zijn te koop in meerdere kleuren voor €6,95 per stuk en €4,95 verzendkosten bij Enchantra. Ze worden daar echter niet lang meer verkocht, dus sla je slag nu het nog kan!
Op de site staat trouwens een hele handige tip, als je gel liner uit begint te drogen kun je daar een paar druppels jojoba olie bij te doen om hem weer wat vloeibaarder te krijgen. Handy!

Een vloeibare eyeliner kun je niet aanbrengen op de waterlijn, maar dat kan met een gel liner wel. Hij blijft ook een stuk beter zitten dan een kohl potlood, dus dat is een voordeel ten opzichte van oogpotloden en liquid eyeliners. Ook vind ik het makkelijker om een gel liner aan te brengen dan een vloeibare eyeliner. En natuurlijk hoeft hij niet op te drogen, dat is al een groot voordeel!
Maar genoeg over gel liners in het algemeen, let's move on!

Het aanbrengen van de eyeliner ging goed, hij glijdt smooth over je hand heen maar is wel een beetje kruimelig. Iets minder droog was geen probleem geweest, maar ik heb er tot nu toe niet echt last van.

Het is ook altijd belangrijk dat een eyeliner smudgeproof is. Dit moest ik natuurlijk even testen en vergelijken.
Ik heb de drie eyeliners van de swatch hier boven (kohl, gel, liquid) even flink geprobeerd uit te smeren en weg te vegen. Dit bleef over:


De dikke zwarte streep met veel geveeg eromheen is de gel liner, deze bleef dus heel goed zitten maar veegde wel wat uit. Natuurlijk is een deel van die zwarte vlek ook van de twee andere eyeliners, die compleet verdwenen zijn. Let niet op het streepje op de rechterkant van mijn hand, dat was een hele oude swatch. 
Deze eyeliner bleef dus beter zitten dan een kohl potlood (niet zo moeilijk) én een vloeibare eyeliner (impressive!)

Ik ben nog niet zo handig met eyeliners, maar uiteindelijk was dit het mooiste lijntje dat ik op mijn oog kreeg. Ik vind het nog best netjes, what about you?


Ik vind eyeliner alleen me niet zo mooi staan, daarom heb ik ook wat oogschaduw aangebracht. Deze zit over de eyeliner heen, maar je ziet hem er nog steeds mooi zwart zitten. Ik gebruikte een baked eyeshadow van Essence in een mooie donkerbruine kleur met shimmer.

met flits

zonder flits

En nu komt de BIG TEST. Ik gebruikte mijn vijf favoriete eyeliners en bracht van allemaal een streepje aan. Geen van deze eyeliners is officieel waterproof! Ik liet alles goed drogen en hield daarna mijn hand onder de kraan (ik begon met koud, maar later ook warm)
Helaas/gelukkig zat alles er nog redelijk op (alleen het eerste lijntje was uitgeveegd en de rest was een kleeeein beetje vervaagd) dus begon ik opnieuw te smudgen. Kijk maar even mee naar het resultaat!


De eyeliners nadat ik ze aan had gebracht. Van links naar rechts:
ARTCOOL Kohl Potlood
Bourjois Kohl&Countour
Coastal Scents Gel Liner
Essence Liquid Eyeliner
Hema Liquid Eyeliner
Natuurlijk moest het nog wel even drogen, maar ik was ongeduldig met foto's maken! ^^
Na de ultieme test (water, smudgen, drogen) zat dit er nog op:


Het eerste lijntje is compleet verdwenen, alleen aan het einde zie je nog een vaak grijs vlekje. Het Bourjois oogpotlood heeft het aardig goed volgehouden voor een kohlpotlood, maar is wel erg vervaagd. De gelliner ziet er eigenlijk nog prima uit! In de liquid liners zie je flinke verschillen, die van Essence is bijna verdwenen terwijl Hema er nog half op zit. Het is duidelijk dat de gel liner van CS het het beste vol heeft gehouden, terwijl ook deze niet waterproof hoeft te zijn. Ik heb mijn oogschaduw en eyeliner ook onder de douche op gehouden, en daarna zat dit er nog op (onder mijn oog zat heel veel mascara, dat heb ik er een beetje afgeveegd, let op de eyeliner)


Geen vlekken! Hij is niet overal even erg vervaagd, in het midden bijvoorbeeld zit alles er nog op terwijl de lijn daarnaast wel even wat dunner is geworden. Maar toch vind ik dit een aardige prestatie. De oogschaduw zit er trouwens ook nog goed op, maar het is een baked eyeshadow die je ook nat kunt gebruiken, dus ik denk dat het niet zo gek is dat die waterproof is..

Ik zal nog eventjes alles voor jullie samenvatten. Het aanbrenen van de eyeliner gaat prima, de textuur is wat droog en kruimelig maar (nog) niet too much. Hij is goed zwart en blijft ook mooi zitten, zeker met oogschaduwbasis, maar dit heb ik op alle swatches en testjes niet gebruikt. De eyeliner is redelijk smudgeproof en ook best wel waterproof. Yeeh! 

Beoordeling: 
Verpakking: 8/10
Textuur: 15/20
Werking: 28/30
Houdbaarheid: 17/20
Prijs en beschikbaarheid: 13/20

Cijfer; 8

Ik hoop dat jullie deze review leuk en nuttig vonden, en tot de volgende keer!


xxxxx Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...