Pagina's

woensdag 23 februari 2011

LONDON!


JIPPIEEEE! Het stond al een tijdje in de planning maar gisteren hebben mijn moeder en ik eindelijk een reis geboekt. We gaan in de meivakantie naar Londen!



Ik ben één keer in London geweest, toen was ik bijna 12 jaar dus nog best jong. Maar na al die jaren weet ik nog steeds dat Londen voor mij echt de perfecte stad is. Het is groot, gezellig, alles wat je nodig hebt is er te vinden en het heeft gewoon iets. De mooie verlichte stad in de avond, de grote rode dubbeldekkers zoals hieronder, de lelijke vloerbedekking in de tunnel vanuit het vliegtuig, de afzichtelijke Engelse stijl om huizen in te richten, de in het vet druipende fish and chips, de ouderwetse rode telefooncellen, de wacht mannetjes die zich waarschijnlijk kapot lachen om iedereen die ze aan het praten probeert te krijgen, de pond die nu heel laag staat, de witte sproetenhuidjes van de Engelsen, de drukke Londense metro, de dure winkels waar ik alleen maar naar kan kijken, het vieze Engels ontbijt met toast en jam, en natuurlijk, iets wat in deze stad het allerbeste kan, SHOPPEN.


Jup, ik ga heeel veel kopen in de UK. Ik heb al een beetje zitten googelen naar leuke buurtjes en bezienswaardigheden en natuurlijk winkels en merken die alleen in Londen te koop zijn. Lees verder voor de aanraders die ik tot nu toe gevonden heb!


* Superdrug - een enorme drugstore met merken als Sleek, Barry M, Revlon en meer
* Camden Town -  zo te horen een supergezellig buurtje met lekker eten, leuke mensen en een leuke markt
* Portobello Market - de bekendste markt van Londen. Daar MOET ik weer heen !
* Petticoat Lane - ook een gezellige markt. Hier vond ik ooit een stand met Rimmel make-up voor 1 à 2 pond, wat dom dat ik toen niets gekocht had. (Nee, op mijn elfde was ik geen shopaholic, ik gaf mijn geld uit aan souvenirs en pizza's. Damn, ik had zo veel kunnen kopen!)
* Harrods - het grote warenhuis in Londen dat veel te duur is om te shoppen, maar geweldig om te kijken. Naar de peperdure producten natuurlijk, maar ook mensen kijken is heel leuk in Harrods!



* Big Ben - de grote mooie klok aan de Thames is één van de eerste dingen die in mij opkomt als ik aan London denk. Mijn opa was klokkenmaker en heeft het ooit voor elkaar gekregen om naar boven te mogen en achter het uurwerk in de Big Ben te mogen staan. Best vet.



* Oxford Street - D'aaaaaaaah ! Hier zitten niet alleen enorme filialen van winkels als Primark, H&M, Zara, Bershka, Mango en andere winkelketens maar ook winkels die er niet/nauwelijks in Nederland zijn zoals Selfridges, Top Shop, New Look, Gap, en andere winkels (godverdomme, Forever21, waaaaarom zitten jullie overal behalve in Londen!!!!)
* West Field Shopping Centre - Dit klinkt als het grootste winkelcentrum van London en wat ben ik voor shopaholic als ik daar niet heen ga ? Er zitten kledingwinkels, maar ik ben vooral geïnteresseerd in de beautymerken van West Field Mall. MAC, Make-Up Store, Inglot, Lush (veeel goedkoper dan in Nederland hoorde ik!) en opnieuw de Superdrug! Omdat de pond heel laag staat zijn dure merken als MAC of Make Up Store veel goedkoper in London. Hoezeee !
* Starbucks - Geef mij elke dag een Chocolate Cream Frappuchino and I'm happy ! 
* Boots - Deze winkel zie je net zo vaak als de H&M in de Kalverstraat. Ik wil die geweldige mascara's waar Serena van Beautylab het altijd over heeft !

Natuurlijk ga ik niet alleen shoppen, maar ook heeerlijk eten (ik zal nog wel 200 kilo aankomen!), alle toeristische dingen bekijken, veel met de metro reizen (dat vind ik zo leuk in London!) en uiteindelijk 3 van de 4 dagen blut zijn en niets meer kunnen kopen. Ik ben nu heel hard aan het sparen, ik heb al 120 euro maar ik heb nog maar 2 maanden om daar een paar honderdjes bij te krijgen. Help?!



Ik zal jullie regelmatig een London-update laten lezen, met nieuwe dingen die ik heb ontdekt, misschien een spaarplan, en mijn uiteindelijke plan hoe ik mijn 4 dagen in de mooie wereldstad het beste kan gebruiken.
Stay tuned, er komt vanmiddag nog een artikeltje !

xxxx
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...