Pagina's

zondag 27 februari 2011

Hema eyeshadow base overpotten


De oogschaduwbasis van de Hema is een product dat veel meiden gebruiken. Ik vind het een hele fijne basis, mijn oogschaduw ziet er wat mooier uit op mijn ogen en blijft de hele dag goed zitten. Een groot nadeel is de verpakking. In het begin werkt het prima, maar na een aantal weken komt er steeds minder basis op de sponsapplicator. Da's snel! In oktober kreeg ik deze primer van mijn moeder, en nu, zo'n 4 maanden later, leek hij op te zijn. Ik had al eens gehoord dat je 'm kon overpotten en dat er nog heel veel in bleek te zitten, maar eigenlijk geloofde ik het niet zo. Hij is vast op, dacht ik. Toch probeerde ik het, misschien dat ik er nog een beetje product uit wist te krijgen. Kijk maar mee naar het resultaat!




Zo zag hij eruit voordat ik de plastic verpakking begon te martelen met een groot vleesmes. Heel onschuldig, door de buitenkant zou je zeggen dat hij nog flink vol zat, maar zodra je de applicator er uit haalde bleek dat niet het geval te zijn. Too bad..


Ik legde de verpakking keurig op een snijplankje (ik wil geen vlekken in m'n vloerbedekking!) en ging hem te lijf met een groot mes. Ja, ik pakte meteen het grootste, scherpste en meest dramatische mes uit de keukenla, een beetje voor de leuk en een beetje omdat ik bang was dat ik niet door de verpakking heen zou komen.
Maar eigenlijk ging dat best goed! Binnen een minuutje had ik 'm open, en keek ik vol verbazing naar de inhoud.


Zoals je ziet zit hij nog bijna helemaal vol, met een 'gat' waar de sponsapplicator zat. Dit is eigenlijk heel logisch, maar ik had het niet zo verwacht!
Met de applicator heb ik alles er uit geschept en in een reispotje gestopt. (3 voor €1,29 bij de Prijzenmepper!) 
Er kwam nog best wel veel uit en ik heb het potje voor een groot deel kunnen vullen. Uiteindelijk zag mijn oude verpakking er zo uit:


En mijn nieuwe zo..


Zien jullie hoeveel er toch nog in zat?! Okee, okee, ik speel een beetje vals, dit potje zit niet helemaal vol.. kijk maar.


Maar alsnog vind ik dat er flink wat uit die 'lege' verpakking kwam! Ik raad jullie dus allemaal aan om, zodra je vindt dat er niet meer genoeg uit de verpakking komt, je oogschaduw basis over te potten. Ik wilde jullie met dit artikel laten zien dat niets is wat het lijkt, ook je eyeshadow base niet. 

Ik heb de applicator trouwens wel bewaard en deze gebruik ik nog steeds om de primer aan te brengen. Dat gaat nu ook prima, al moet ik eerlijk toegeven dat doseren nu een beetje lastig is.

Dat was het weer, dit was een artikeltje met veel foto's en weinig tekst, maar ik hoop dat ik alles duidelijk heb laten zien. Jouw oogschaduw basis overpotten is ├ęcht niet moeilijk en het kost je maar een paar minuten.

V: Gebruiken jullie ook de Hema eyeshadow base en heb je deze overgepot of niet?

Liefs,
Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...