Pagina's

donderdag 27 januari 2011

Nail art: Roosjes


Pff... sorry guys, mijn laatste post is echt te lang geleden. Ik heb het gewoon zó druk met huiswerk.. Maar dit moest ik jullie toch eventjes laten zien.
Het is alweer een tijdje terug dat ik begon met nail art. Mijn eerste creaties waren simpel, gewoon stipjes en streepjes, en deze keer begon ik met iets lastigers. Op Beautylab zag ik de leuke roosjes nail art tutorial en deze wilde ik al heel lang namaken. En ik heb het nu eindelijk geprobeerd!


Dit is het geworden, nog niet echt perfect maar het kan er mee door. Meer foto's, uitleg en tips?


Ik was zo blij dat de roosjes gelukt waren dat ik er lekker veel foto's van heb gemaakt. Kijk maar even mee !


Close-up foto. Op mijn duim heb ik drie roosjes gemaakt, en deze zijn ook het beste gelukt


Yeeeh ! 





Met flitser




Voor de mensen die de tutorial niet hebben gezien heb ik een korte uitleg. 
Het maken van deze roosjes is veel makkelijker dan je denkt en het kost je maar een paar minuten. Je begint met een lakje die je als ondergrond gaat gebruiken. Dit kan zwart, grijs, zilver of wit zijn, maar je kunt ook een leuk kleurtje gebruiken. Zorg dat deze laag perfect droog is voordat je verder gaat. 
Hierna neem je een witte nagellak en kies je een kleurtje uit voor de roosjes. Houd er rekening mee dat het door het wit lichter wordt, dus neem geen lichtroze. Je kunt rood of donkerroze gebruiken maar zelf vind ik blauw ook erg leuk!
Ik gebruikte deze nagellakjes :

vlnr: Miss Sporty nr.?, Elanor nail enamel in onbekende kleur, Essence witte tip painter, Essence I love Berlin nagellak in I'm a Berliner en de Catrice quick dry & high shine top coat


Dan pak je een satéprikker (ik gebruikte een dotting tool, maar dat is echt veel minder handig. Ik had alleen geen satéprikkers en was vergeten dat het ook met een tandenstoker kan!) en zet je daarmee vier stipjes. Twee witte en twee van de andere kleur.  Zorg dat ze dicht bij elkaar staan, zoals hier (bron: Beautylab)


Als je de stipjes hebt aangebracht moet je snel gaan swirlen. Neem een satéprikker en ga roer hiermee de kleurtjes door elkaar. Doe dit niet te veel, het moet niet één kleur worden !
Maak je geen zorgen als je creaties niet meer op roosjes lijken, als de blaadjes er aan zitten wordt dit al een stuk beter. 

Als de roosjes klaar zijn moeten er alleen nog blaadjes aan. Dit kun je het beste doen met een smal kwastje. Ik had er zelf geen een in huis dus heb ik een tamelijk breed kwastje gebruikt. Dit is ook wel te zien, de blaadjes zijn niet zo mooi geworden. 
Met de groene nagellak teken je twee blaadjes aan de buitenkanten van de roosjes.
Nog eventjes een top coat er overheen, and you're done !

See? Eigenlijk is het helemaal niet zo moeilijk, en toch ziet dit er super lief uit. Ik kreeg veel complimentjes over mijn nagels en kon zelf niet ophouden met er naar kijken. 

Als laatste wil ik jullie een paar tips geven als je dit gaat namaken. Ik heb ze al genoemd tijdens de uitleg maar wil het wel eventjes benadrukken;

- Zorg dat je nagellak 100% droog is voordat je de roosjes gaat maken! Met de satéprikker verpest je heel snel je basislaag. Ik zou minstens een half uur / uur wachten voordat je de nail art maakt, dus begin op tijd!
- Een satéprikker of nagelstoker is veel handiger dan een dotting tool of striper kwastje. Deze zijn te groot en dat swirlt niet zo fijn
- Swirl niet te lang, anders zie je geen kleurverschil meer (bijv. op mijn ringvinger)
- Het maakt niet uit dat je creatie in eerste instantie niet op een roos lijkt, dit komt later wel !

En wat vinden jullie van mijn nail art ? Ik ben er zelf superblij mee en vind het heel lief, maar ik hoor graag jullie mening. Let me know!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...